Produkt zawiera wszystkie akcesoria dołączane przez producenta.
Produkt jest fabrycznie nowy, fabrycznie zapakowany, nie pochodzący ze zwrotów.




- sterowanie za pomocą aplikacji VIKING iMow
- dynamiczny plan koszenia - podczas aktywności kosiarka wykonuje pracę i ładuje się w elastyczny sposób. Jeśli koszenie zostanie przerwane z powodu deszczu, urządzenie nadrobi je samoczynnie w trakcie określonego czasu.
- lokalizacja GPS - model MI 422 PC jest wyposażony w moduł GPS. Po włączeniu lokalizacji GPS właściciel urządzenia jest informowany za pomocą wiadomości SMS lub e-mail, gdy robot oddali się od strefy ładowarki.
-
automatyczny tygodniowy plan koszenia - po wprowadzeniu w panelu wielkości ogrodu, kosiarka VIKING iMow proponuje program tygodniowy odpowiedni dla danego trawnika.
-
funkcja mulczowania - mulczowanie dostarcza trawnikowi ważnych substancji odżywczych. Ponieważ trawa pozostaje bezpośrednio na powierzchni trawnika, nie trzeba jej utylizować, a zielony nawóz poprawia jakość trawnika i gleby.
-
koszenie trawy na zboczu - aż do 35% nachylenia terenu.
-
zabezpieczenie przed kradzieżą - przy włączonym zabezpieczeniu przed kradzieżą po podniesieniu robota rozlegnie się sygnał alarmu, jeżeli w ciągu minuty nie zostanie wprowadzony kod PIN.
-
podświetlenie wyświetlacza - włącza się podczas pracy. Dzięki podświetleniu kosiarka jest dobrze widoczna także w ciemności.
-
automatyczny system ładowania - kosiarka wraca do stacji dokującej, żeby naładować akumulator.



-
czujnik opadów - czułość czujnika opadów można ustawić w 5-stopniowej skali, dzięki czemu łatwiej dostosować go do lokalnych warunków i oczekiwań. Można także ustawić czas potrzebny do wyschnięcia koszonej powierzchni, podczas którego kosiarka wstrzyma się od pracy. Przy średniej czułości kosiarka jest gotowa do eksploatacji przy zwykłych warunkach zewnętrznych. Po ustawieniu minimalnej czułości robot kosi także wtedy, gdy na zewnątrz jest mokro; nie przerywa koszenia, gdy krople deszczu padają na czujnik. Przy maksymalnym ustawieniu czułości robot kosi tylko wtedy, gdy czujnik opadów jest całkiem suchy.
-
czujnik dotykowy - robot jest wyposażony w ruchomą pokrywę, która służy za czujnik dotykowy. Urządzenie zatrzymuje się natychmiast, gdy w trybie automatycznym natrafi na stałą przeszkodę o wysokości minimalnej (8 cm) trwale połączoną z podłożem. Następnie zmienia kierunek jazdy i kontynuuje koszenie. Jeżeli czujnik dotykowy działa zbyt często (np. przez zabawę dzieci w pobliżu), to dodatkowo zostaje zatrzymany nóż kosiarki.
-
czujnik podnoszenia - podnoszenie kosiarki robota za pokrywę powoduje natychmiastowe przerwanie koszenia. Nóż kosiarki zatrzymuje się w ciągu kilku sekund.
-
czujnik nachylenia - jeżeli podczas pracy zostaje przekroczone dozwolone nachylenie zbocza, kosiarka natychmiast zmienia kierunek jazdy. W przypadku przewrócenia urządzenia wyłączany jest napęd kół i silnik kosiarki.

- szybkie i wydajne koszenie
- funkcja mulczowania
- łatwa obsługa
- sterowanie za pomocą aplikacji
- lokalizacja GPS
- praca w każdych warunkach atmosferycznych
- intuicyjne menu sterowania
- podświetlany wyświetlacz LCD
- inteligentny i całkowicie autonomiczny system koszenia
- sensory wykrywania przeszkód i przechyłu
- zabezpieczenie przed kradzieżą
- wydajny akumulator litowo-jonowy
- cicha praca
Działanie robota koszącego VIKING iMow MI 422 PC


- robot koszący VIKING MI 422 PC
- ładowarka
- zasilacz
- iRuler - 2 szt.
- pętla ograniczająca na szpuli - 200 m
- wtyk zaciskowy pętli ograniczającej - 2 szt.
- złączka do drutu - 3 szt.
- kołek do mocowania pętli ograniczającej - 225 szt.
- śledź do ładowarki - 4 szt.
- ściągacz tarczy zabieraka
- instrukcja obsługi
- zestaw instalacyjny (pętla ograniczająca 150 m, 150 szpilek mocujących, 2 wtyki zaciskowe, 3 złączki)
- zestaw instalacyjny (pętla ograniczająca 2 x 200 m, 375 szpilek mocujących, 2 wtyki zaciskowe, 7 złączek)
- przewód ograniczający 150 m
- przewód ograniczający 500 m
- szpilki mocujące (75 szt.)
- złączki do przewodu (10 szt.)
- osłona przeciwsłoneczna stacji ładującej iProtect
- stacja ładująca
- ciężkie koła przednie do wyjątkowo pagórkowatych terenów
- pojemnik do przechowywania iMow

- położenie przewodu granicznego
- umiejscowienie stacji dokującej
- zaprogramowanie ścieżki koszenia odpowiedniej do Twojego harmonogramu dnia i umożliwiającej równe cięcie trawy
- przeprowadzenie testów w celu upewnienia się, czy dana konfiguracja pozwala osiągnąć żądane rezultaty pracy
- zapewnienie wsparcia technicznego po wykonaniu pierwszej konfiguracji (jeśli to konieczne)
Instalacja standardowa | ![]() | Instalacja niestandardowa |
Instalacja o długości nie przekraczającej materiałów dostarczonych przez producenta w zestawie z robotem, do maksymalnie 5 obszarów do wyłączenia z pracy robota (np.: kwietniki, klomby, drzewa, krzewy) i z umiejscowieniem stacji dokującej maksymalnie 5m od żródła zasilania. | Instalacja dłuższa, wymagająca dodatkowych materiałów, przekraczająca 5 obszarów wyłączonych z pracy lub wymagająca prowadzenia zasilania dłuższego niż 5m - wyceniana jest indywidualnie. Ponadto stawy i oczka wodne wymagają dodatkowych, specjalistycznych zabezpieczeń. |
produkt | |
marka | Viking |
linia | iMow |
model | MI422PC |
robot koszący | |
szerokość koszenia | 20 cm |
wysokość koszenia | 20-60 mm |
regulacja wysokości koszenia | TAK 8 stopni |
obszar koszenia - zalecany | 650 m² |
obszar koszenia - maksymalny | 1000 m² |
akumulator - ilość | 1 szt |
akumulator - typ | litowo-jonowy (Li-Ion) |
akumulator - napięcie | 18,5 V |
akumulator - pojemność | 4500 mAh |
akumulator - czas pracy ![]() | 60 min |
akumulator - czas ładowania | 90 min |
noże tnące - typ | jednoelementowy nóż |
noże tnące - ilość ostrzy ![]() | 2 szt. |
noże tnące - prędkość | 4450 obr/min |
silnik | bezszczotkowy |
źródło danych | klimasklep.pl |
moc silnika | 60 W |
głośność | 49 dB(A) |
korpus | tworzywo sztuczne |
nachylenie terenu | do 40 % |
liczba stref koszenia | brak danych |
sposób zawracania | najwolniej: stop - wycofanie - zwrot |
minimalny korytarz przejścia | 30 cm |
robot koszący - funkcje | |
system powrotu do bazy | po przewodzie |
sensory | sensor deszczu sensor podnoszenia sensor przechyłu sensor wykrywania przeszkód |
instalacja stacji dokującej | prostopadle |
funkcje | inteligentne skanowanie trawnika programowanie za pomocą aplikacji przez smartfon / tablet zegar tygodniowy (programowanie czasu pracy w wybrane dni) |
zabezpieczenia | awaryjny wyłącznik bezpieczeństwa kod PIN wbudowany system alarmowy |
robot koszący - wyposażenie | |
przewód ograniczający w zestawie | 200 m |
łączniki przewodu ograniczającego | 3 szt. |
kołki (szpilki montażowe) w zestawie | 225 szt. |
noże w zestawie | 1 szt. |
paliki mocowania stacji dokującej w zestawie | 4 szt. |
wyposażenie w zestawie | ładowarka moduł SMS (GSM - GPRS) robomiarka stacja dokująca |
wyposażenie opcjonalne | dłuższy przewód ograniczający dłuższy przewód ograniczający (max 500m) kołki (szpilki montażowe) |
fizyczne | |
szerokość | 43,0 cm |
głębokość | 60,0 cm |
wysokość | 27,0 cm |
szerokość opakowania | 59,0 cm |
głębokość opakowania | 99,0 cm |
wysokość opakowania | 31,0 cm |
waga | 10 kg |
źródło danych | klimasklep.pl |
ocena 5 na 5 gwiazdek
- gotówka - przy odbiorze osobistym
- pobranie - gotówka przy odbiorze przesyłki (maksymalna kwota pobrania: 4500zł brutto)
- szybki przelew on-line
- karta płatnicza - kredytowa / debetowa
Visa, Visa Electron, MasterCard, MasterPass, Maestro, JCB, Discover, Diners Club - PayPal
- raty - Alior Bank lub Platforma Ratalna
- leasing - Platforma Finansowa
- przelew tradycyjny na rachunek bankowy:
- rachunek w PLN: 89 1240 3943 1111 0010 7294 7660
- rachunek w EUR: 58 1240 3943 1978 0010 7536 7504
- rachunek w USD: 90 1240 3943 1787 0010 7760 2434
- opłacając zamówienie akceptujesz regulamin sklepu
- przelew terminowy - wyłącznie instytucje budżetowe
- odbiór osobisty: 0 zł
- przesyłka kurierska ubezpieczona (przedpłata): 20 zł
Zamówienia są dostarczane przez zewnętrzną firmę kurierską. W zależności od rodzaju towaru są to najczęściej UPS, DHL oraz FEDEX. Przesyłki o wadze do około 30kg (w zależności od spedycji która dostarcza towar) dostarczane są w systemie "drzwi-do-drzwi", tzn. do lokalu odbiorcy. Przesyłki powyżej około 30kg dostarczane są w systemie "burta-burta", tzn. kurier nie ma obowiązku wnosić zamówionego towaru do domu. Większość zamówień powyżej 30kg dostarczana jest "do drzwi", jednak w przypadku Klientów którzy chcą mieć gwarancję dostarczenia cięższych produktów do drzwi prosimy o kontakt.
W przypadku większych produktów, dostarczanych na palecie zalecamy nie wyrzucać palety. Zalecamy pozostawienie palety w razie potrzeby transportu urządzenia na reklamację lub do zwrotu. Produkty wysyłane na reklamcję lub do zwrotu, które pierwotnie transportowane były na palecie, również muszą być wysłane na palecie. W przypadku braku palety możemy do Klienta dostarczyć nową paletę, wtedy Klient ponosi koszt palety i jej transportu do Klienta.
98% zamówień jest wysyłanych w ciągu 24-48h (w dni robocze) od otrzymania zamówienia (w przypadku płatności za pobraniem) lub od otrzymania płatności (w przypadku płatności przelewem).
W przypadku wystąpienia opóźnień zastrzegamy sobie termin do 7 dni roboczych na dostarczenie przesyłki.
Każdy Konsument ma prawo odstąpić od umowy zawartej przez sklep internetowy w ciągu 14 dni kalendarzowych bez podawania przyczyny. Najszybszym sposobem na odstąpienie od umowy jest wypełnienie i odesłanie do nas formularza: wzór formularza odstąpienia od umowy (PDF).
- prawo zwrotu przysługuje wyłącznie Konsumentom (nie przysługuje firmom, instytucjom, itp)
- w przypadku odstąpienia od umowy zwracamy 100% wartości zamówienia, w tym koszt transportu od sprzedawcy do Klienta
- w przypadku odstąpienia od umowy koszt transportu zwrotnego (od Klienta do sprzedawcy) ponosi Klient
- Jeśli charakter towaru nie pozwala odesłać go w zwykły sposób za pomocą poczty możemy zlecić kuriera po odbiór towaru od Klienta. Koszt transportu zwrotnego naszym kurierem ponosi Klient, a jego wysokość podana jest w akapicie poniżej.
- Po otrzymaniu produktu Konsument może sprawdzić jego charakter, kompletność, cechy czy funkcjonowanie, ale tylko tak, jak robiłby to w sklepie stacjonarnym. Kupujący ponosi odpowiedzialność odszkodowawczą za zmniejszenie wartości towaru będące następstwem zachowań, które wykraczają poza niezbędne działania pozwalające na zapoznanie się z rzeczą.
W przypadku konsumenta, który zwraca produkt (w ramach odstąpienia od umowy zawartej na odległość, bez podania przyczyny) możemy zlecić kuriera po odbiór towaru od Klienta (jeśli charakter towaru nie pozwala odesłać go samodzielnie w zwykły sposób za pomocą poczty). Koszt transportu zwrotnego ponosi Konsument, a jego wysokość w przypadku tego produktu wynosi 40 zł.
Pełne informacje na temat odstąpienia od umowy znajdują się na stronie: Odstąpienie od Umowy.
- Warunki gwarancji
- Gwarant udziela gwarancji na sprzedawane przez siebie urządzenia Stihl i Viking na okres 12 miesięcy od daty zakupu.
- Gwarancja dotyczy wyrobów Stihl i Viking zakupionych w Polsce w Autoryzowanych Punktach Dealerskich i ważna jest na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Silniki spalinowe marki Briggs & Stratton objęte są gwarancją firmy Briggs & Stratton. Gwarancja nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień kupującego wynikających z przepisów o rękojmi za wady rzeczy sprzedanej.
- Gwarancja dotyczy wad tkwiących w wyrobie (wad materiałowych lub błędów produkcyjnych) i obejmuje bezpłatne usunięcie tych wad w czasie jak najkrótszym, jednakże nie dłuższym niż 30 dni. Karta gwarancyjna powinna być prawidłowo wypełniona. W przeciwnym wypadku może zostać unieważniona, a tym samym nie będą świadczone usługi serwisowe należne z tytułu gwarancji. Należy upewnić się, że numer seryjny urządzenia odpowiada numerowi wpisanemu do karty gwarancyjnej. Uprawnienia z tytułu gwarancji nie obejmują prawa Klienta do domagania się zwrotu utraconych zysków lub poniesionych kosztów w związku z awarią urządzenia. Serwis gwarancyjny i pogwarancyjny świadczony będzie po dostarczeniu kompletnego urządzenia, w oryginalnym opakowaniu fabrycznym do Autoryzowanego Punktu Dealerskiego i przedstawieniu niniejszej Karty Gwarancyjnej oraz dowodu zakupu (paragon, faktura). W razie braku opakowania fabrycznego ryzyko uszkodzenia wyrobu w czasie transportu ponosi Klient. Z gwarancji korzystają tylko urządzenia serwisowane w Autoryzowanych Punktach Dealerskich. Jeżeli urządzenie wymaga serwisu okresowego to brak jego regularnego dokonywania jest równoznaczny z utratą uprawnień gwarancyjnych. Gwarant będzie zwolniony z odpowiedzialności w zakresie wad będących wynikiem usterki, którą gwarant lub Autoryzowany Punkt Dealerski zauważył i o której powiadomił Klienta, a na naprawę której Klient nie wyraził zgody.
- Wyłącza się uprawnienia gwarancyjne wobec:
- 1. Wszystkich części wyrobów firmy Stihl lub Viking, które przy zgodnym z zaleceniami użytkowaniu podlegają normalnemu zużyciu (brak wady materiału czy obróbki) przed upływem okresu gwarancji. Są to następujące elementy:
- - prowadnice, piły łańcuchowe, ściernice, noże, tarcze, głowice, wiertła, noże listwowe, noże rotacyjne, tarcze, głowice i inne elementy robocze,
- - części napędowe (bębny sprzęgła, kółka napędowe, wałki napędowe, paski klinowe i zębate),
- - filtry (powietrza, oleju, paliwa i wody),
- - świece zapłonowe i przewody wysokiego napięcia,
- - elementy zmniejszające wibracje (gumowe amortyzatory, sprężyny),
- - przewody elektryczne, szczotki, szczotkotrzymacze, żarówki, bezpieczniki,
- - elementy sprzęgła i rozrusznika,
- - membrany, zawory i dysze,
- - uszczelki, uszczelniacze, zawory, sprężyny, dysze wylotowe, filtry (dotyczy myjek wysokociśnieniowych.
- 2. Wszystkich usterek, które powstały w wyniku nie przestrzegania wskazówek dotyczących bezpieczeństwa, obsługi i konserwacji. Prosimy o użytkowanie, konserwację i składowanie urządzenia zgodnie z opisem zawartym w instrukcji użytkowania.
- 3. Wszystkich usterek powstałych w wyniku:
- - nie zaakceptowanej na piśmie przez firmę Stihl lub Viking zmiany produktu,
- - stosowania części, osprzętu lub układu tnącego innych niż oryginalne części, osprzęt lub układ tnący Stihl lub Viking,
- - nieprzepisowego lub niezgodnego z przeznaczeniem stosowania produktu,
- - używania produktu w imprezach czy zawodach sportowych,
- - użytkowania produktu z uszkodzonymi częściami, także wtedy, gdy części te podlegają gwarancji,
- - uszkodzenia wynikającego ze stosowania innego oleju do mieszanki niż Stihl 1:50 (dotyczy silników 2-suwowych, Stihl 2-Mix i Stihl 4-Mix),
- - uszkodzenia wynikającego ze stosowania paliwa o niskiej jakości.
- 4. Wszystkich usterek, które wynikają z nie przeprowadzonej we właściwym czasie lub błędnej konserwacji i utrzymania, zgodnie z tabelą „Wskazówki dotyczące pielęgnacji i konserwacji". Do tych zaliczają się w szczególności:
- - usterki tłoka, cylindra, wału korbowego, które powstały wskutek nie przeprowadzonej we właściwym czasie, czy niewystarczającej konserwacji (np. filtra powietrza czy paliwa), błędnej regulacji gaźnika lub niewystarczającego oczyszczenia układu chłodzenia (wentylacji) silnika,
- - uszkodzenia korozyjne i inne uszkodzenia powstałe w wyniku niewłaściwego przechowywania,
- - uszkodzenia powstałe w wyniku używania innych niż oryginalne części zamiennych.
- - uszkodzenia powstałe w wyniku prac konserwacyjnych lub naprawczych przeprowadzonych w nieautoryzowanych warsztatach. 5. Wszystkich usterek powstałych w wyniku błędnego, własnoręcznego wykonania zawartych w instrukcji użytkowania prac w ramach konserwacji i pielęgnacji, jak np.:
- - regulacja gaźnika (bieg jałowy, najwyższa liczba obrotów),
- - wymiana części zużytych,
- - czyszczenie urządzenia.
- Uwaga:
- 1. Jakiekolwiek zmiany, zamazania lub wytarcia unieważniają kartę gwarancyjną.
- 2. Nie wystawia się duplikatów kart gwarancyjnych.
- 3. Adresy punktów serwisowych znajdują się na stronie internetowej Gwaranta
poniedziałek - piątek
Możesz również napisać e-mail lub zadzwonić, ale czas oczekiwania może być wydłużony.